Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2008 15:52 - Diri.bg a.k.a пари на вятъра
Автор: inet Категория: Технологии   
Прочетен: 8037 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 29.07.2008 21:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Предполагам много от вас са забелязали множеството билбордове, чули са радио рекламите или са видели тв спотовете на Дири.бг - търсачката на Dir.bg. Вероятно сте видели и множеството банери в интернет, повечето пласирани чрез Easytrader.bg. Сумите, хвърлени за тази реклама (не коментирам глупавия според мен сплаш "Тук не е информация"), със сигурност са доста сериозни. Зачудих се какъв ли ще е резултата и ще успее ли тази масирана онлайн и офлайн реклама да изкара некачествения продукт поне пред най-близкия му съперник - Jabse.com.

Имайки предвид, че повечето от доста сериозните недостатъци на услугата Diri.bg, за които направих коментар веднага след самото й пускане, не са оправени, не мога да кажа, че съм изненадан от следващата графика:

(клик за пълен размер)

image

Вижда се ясно сериозния (4-5 пъти) скок в трафика на Дири.бг, съвпадащ с рекламната им кампания. Вижда се съвсем ясно и сериозния срив след това, оставящ ги с мизерните 50% ръст (ако и те не се стопят скоро), който, при посещаемостта, която имат, и съотнесено с рекламните усилия, е смешен.

Има и нещо друго - вижда се неефективността на офлайн рекламата на уебсайтове. Последно все още засичах доста често билбордове на Diri в София, но резкия спад явно е причинен от спирането на Easytrader кампанията. Иначе казано, при хвърлени със сигурност много повече пари, офлайн рекламата дава мизерна възвръщаемост, най-малкото в този случай.

Междувременно, от един-два месеца насам имам сигурна информация, че основният енджин, който ползва търсачката им, не е тяхна разработка, а е руски безплатен софтуер с отворен код, one-man проект.

Следващият скрийншот допълва картината на непрофесионалност в Diri.bg и  добавя още една причина да не мога да го взема насериозно:

(клик за пълен размер)
image

Както виждате, изведени са вътрешните рангове и оценки на страниците. Нищо, че са с бели букви на бял фон, това не ги прави по-скрити за заинтересованите лица (SEO специалисти, конкуренти и обикновени любопитковци). За сравнение в Google до тази информация имат достъп само хората, на които им е нужна - служителите. От останалите се пази като от огън.

И други интересни неща се виждат от "скритата" информация - например, че адресът http://blog.bg не е посещаван повече от 30 дни, т.е. информацията на Diri е оттогава, т.е. доста стара, особено за страница, която се обновява няколко пъти на ден. Да не говорим, че има много много по-отдавна посещавани страници.

Извод? Калпавият продукт и да го рекламираш, си остава калпав. При наличието на конкуренция от ранга и качеството на Google и липсата на подобрения във функционирането му, всякакви пари , хвърлени в този проект, са на вятъра.



Тагове:   BG,


Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
1. artanis - Здрасти
29.07.2008 20:48
Преди около 2 месеца имах едно интервю за работа за тестер. После стана ясно, че ще се тества търсачката на дир.бг. Процедурата беше много смешна и се състоеше някакъв човек ръчно да пуска търсения в дир и гуугъл и след това да прави сравнения на първите резултати (по собствена преценка). Понеже собственикът на фирмата за тестване разбра, че имам понятие от търсачки, се обади на собственика на дир да му каже за мен и да го пита дали има нужда от човек като мен. Собственикът на дир му обяснил, че екипът бил вече сформиран и някакви такива неща.

Така че постът ти изобщо не ме изненадва, Гео :)

поздрави:
цитирай
2. kiro - дири.бг
30.07.2008 16:58
това е най-смешната търсачка евър. Чудя се дир.бг кога ще фалират тотално "налагайки" своите все по-калпави продукти.

Стара слава, която замира ден след ден :)
цитирай
3. анонимен - тва блогърите сте ...
05.08.2008 16:08
Какво като им бъгове? Сега ш'ми кажеш, че jabse е безсмъртна? :))
Не разбирам какво те дразни в diri.bg като не те кефи не я ползвай. Или по-скоро е гадно да видиш как с пари може да пробута нещо на хората? Дори и така да е - лошо няма. Имат пари харчат ги.

Земи отдели 1 месец часа и напиши по-хубава търсачка като можеш. :)

Или още по-добре като си видял "скритата" информация в diri.bg що сайта ти е толко зле там? :)) Аре напъни се малко, пусни SEO гения в теб на свобода.
цитирай
4. анонимен - нова търсачка..трудно
06.08.2008 18:23
Много трудно някой ще наложи различна търсачка в БГ. Предполагам, че е почти невъзможно, като се има предвид, че Google не е просто технология, той е начин на живот и навик за повечето, които го ползват. Така, че дори Diri.bg да изкарат перфектен енжин, пак нямат големи шансове.

Jabse имат по-малко от 10.000 търсения дневно, което не заслужава внимание дори, като се отнесе към общия брой търсения в БГ.

Интересно ми е, защо не се посочват някои предимства на Diri.bg пред Google? Не може да няма такива.

Графиката на трафика е интересна, но не показва брой импресии/търсения дневно. Ето това би било интересно.

Съвет към автора - ако се стремиш да отразяваш пазара на търсачките в БГ, бъди по приятелски настроен към създателите им. Иначе данните които изнасяш ще бъдат само твое лично мнение или предположения. Както с Open source изказването. Няма тежест ;)
цитирай
5. inet - @анонимен 3
07.08.2008 13:08
Jabse не е кой знае колко по-добра, но там поне няма и претенции за нещо велико или голямо. На тях съм им посочил също много грешки в предишни публикации... Diri.bg скоро няма да почна да я ползвам. А иначе - нека си харчат парите, аз пък мога да продължа да отбелязвам, че са на вятъра ;-)

Иначе това за писането на по-хубава търсачка е несериозно, особено с посочения срок от 1 месец.

Сайта ми е зле? Кой от всичките ми сайтове по-точно? И за какво ми е да е добре, като там никой не търси :-D Нямам навика да си губя времето...
цитирай
6. inet - @анонимен 4
07.08.2008 13:10
Diri.bg за момента няма предимства пред гугъл, или поне не сериозни такива. Иначе съм много приятелски настроен към създателите им, освен когато не ме дразнят. А дири.бг ме издразниха още в самото начало, най-вече с претенциите и изказванията си. А данните, които изнасям, са проверени и достатъчно сигурни. Знам точно коя технология ползват, софтуера в момента е сред най-популярните в SourceForge...
цитирай
7. анонимен - за Инет
20.08.2008 18:09
Нещо против отворения код ли имаш в предвид? Пък и не виждам причина да не могат да изместят гоогле. Така или иначе гоогле имат сериозни проблеми с кирилицата, съответно в много страни не успяха да пробият. В Бг просто нямаха конкуренция.
цитирай
8. american - Това "имал бол пари - дал" е нациаонална черта
20.08.2008 20:39
Много просташко име са му дали, аз не бих използвал такава търсачка даже само заради името.
Търся и аз "blog". Като гледам резултатите се чудя как пък избра "Личен блог на Кристиан Тонев" с rank 1, като думата "blog" изощо я няма на неговата страница? Тая търсачка просте не работи.
цитирай
9. inet - @анонимен 7
21.08.2008 08:07
Абсолютно нищо против нямам. Ползвам го винаги, когато ми върши работа. Въпросът е, че това прави diri зависими от трета страна за едно от най-важните неща в търсачката им. Какви проблеми има Google с кирилицата, защото аз не съм забелязал нещо особено?
цитирай
10. анонимен - Абе..
22.08.2008 13:46
Пич ти за пране на пари не си ли чувал..
Тва с еди кое си било смешно еди кое си било мизерно и прочие.... жалка работа е..
можеш само да си плюеш, ама на хората си им през.. "търсачката".
цитирай
11. inet - Хехех
22.08.2008 15:31
въобще не ме интересува перат ли ги, сушат ли ги тези пари. И не си и мисля, че от diri.bg ги интересува мнението ми. Но мен ме интересува, и който е влязъл тук, явно и него го интересува ;-)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: inet
Категория: Технологии
Прочетен: 2029288
Постинги: 259
Коментари: 660
Гласове: 1285
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031