Постинг
28.08.2006 09:39 -
Как да следим онлайн репутацията на фирмата си
или мениджмънт на репутацията в условията на интернет.
Следенето на репутацията в интернет е нещо, което може да помогне много, независимо за коя компания става въпрос. Освен старите и добре познати причини за наблюдаване на репутацията, в последните години имаме и друг, доста сериозен фактор, а именно – мнението на хората вече се споделя публично. Следват 8 неща, които е добре да следите онлайн.
1. Името на компанията – очевадно, името на вашата компания е едно от най-важните неща, които трябва да следите. Всеки път, когато вашата компания е спомената някъде, трябва да знаете за това. Например „Инвестор БГ” , „Investor BG” .
2. URL адреса на сайта на компанията – важно е да следите за него, защото понякога се поставят линкове, които в текста не съдържат името на компанията. Например „първата фирма, направила IPO в България” е линкнат текст, но не съдържа “Investor BG” нито IBG. При проверка за URL адреса по този начин и по този начин се изчистват тези вероятности.
3. Публично известни личности – следете на имената (и псевдонимите) на всички ключови служители в компанията, които са публично известни. Това, което се казва за тях също се отразява и на компанията и обикновено, когато се говори за тях, се споменава и компанията. Напр. Любомир Леков.
4. Имена на продукти/услуги – следете имената на вашите продукти и услуги. Какво казват хората за тях? Например: Blog.bg.
5. URL адресите на сайтовете на продуктите – поради същите причини, поради които търсим и за url адреса на сайта на компанията. Като съм тръгнал с такива примери - http://www.google.bg/search?hl=bg&q=link%3Ablog.bg&meta=
6. Сайтове, ключови за индустрията – специализирани блогове, форуми, важни играчи, сайтове за потребителски ревюта и всичко, свързано с индустрията.
7. Дейности на служителите/блогове – мдам, писането на неща в блоговете ги прави публично достояние и допринася за позитивния/негативния имидж на компанията. Добре е от време на време да поглеждате в техните блогове/снимкови блогове. За целта първо трябва да разберете кои са те (защо просто не попитате?) а и е хубаво по някакъв начин да им кажете, че наблюдавате тези им публични дейности. Ако служителите ви са известни в публичното пространство, те могат да станат и ваши посланици, вашата връзка с клиентите и останалия свят.
8. Конкуренцията – следете всички тези неща и за 1-9 ваши конкуренти. Наистина всичко. Трябва да сте готови да се задействате, когато се поява възможност...
Следенето на репутацията по този начин дава възможност и да се включвате в дискусии във форуми и блогове, където се обсъжда вашата компания. Само внимавайте да не стане като с китайското правителство ;-)
Следенето на репутацията в интернет е нещо, което може да помогне много, независимо за коя компания става въпрос. Освен старите и добре познати причини за наблюдаване на репутацията, в последните години имаме и друг, доста сериозен фактор, а именно – мнението на хората вече се споделя публично. Следват 8 неща, които е добре да следите онлайн.
1. Името на компанията – очевадно, името на вашата компания е едно от най-важните неща, които трябва да следите. Всеки път, когато вашата компания е спомената някъде, трябва да знаете за това. Например „Инвестор БГ” , „Investor BG” .
2. URL адреса на сайта на компанията – важно е да следите за него, защото понякога се поставят линкове, които в текста не съдържат името на компанията. Например „първата фирма, направила IPO в България” е линкнат текст, но не съдържа “Investor BG” нито IBG. При проверка за URL адреса по този начин и по този начин се изчистват тези вероятности.
3. Публично известни личности – следете на имената (и псевдонимите) на всички ключови служители в компанията, които са публично известни. Това, което се казва за тях също се отразява и на компанията и обикновено, когато се говори за тях, се споменава и компанията. Напр. Любомир Леков.
4. Имена на продукти/услуги – следете имената на вашите продукти и услуги. Какво казват хората за тях? Например: Blog.bg.
5. URL адресите на сайтовете на продуктите – поради същите причини, поради които търсим и за url адреса на сайта на компанията. Като съм тръгнал с такива примери - http://www.google.bg/search?hl=bg&q=link%3Ablog.bg&meta=
6. Сайтове, ключови за индустрията – специализирани блогове, форуми, важни играчи, сайтове за потребителски ревюта и всичко, свързано с индустрията.
7. Дейности на служителите/блогове – мдам, писането на неща в блоговете ги прави публично достояние и допринася за позитивния/негативния имидж на компанията. Добре е от време на време да поглеждате в техните блогове/снимкови блогове. За целта първо трябва да разберете кои са те (защо просто не попитате?) а и е хубаво по някакъв начин да им кажете, че наблюдавате тези им публични дейности. Ако служителите ви са известни в публичното пространство, те могат да станат и ваши посланици, вашата връзка с клиентите и останалия свят.
8. Конкуренцията – следете всички тези неща и за 1-9 ваши конкуренти. Наистина всичко. Трябва да сте готови да се задействате, когато се поява възможност...
Следенето на репутацията по този начин дава възможност и да се включвате в дискусии във форуми и блогове, където се обсъжда вашата компания. Само внимавайте да не стане като с китайското правителство ;-)
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 1285
Блогрол
1. Моят личен блог
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator