Постинг
17.01.2007 14:28 -
Бум на e-mail спам с изображения


Фразата "една картина казва хиляди думи" през изминалата 2006 година придоби ново значение в света на e-mail спама, след като в края на годината близо 60% от спама се изпраща именно под формата на изображения.
Причината? Според Ник Кели от McAfee - задобряването на технологиите за филтриране на спам. Филтриращите технологии до началото на 2005 са предназначени да се борят предимно срещу спам в текстов вид и по този начин да пречат на спамерите да доставят своите писма.
Следва еволюцията на спам писмата - спамерите почват да изпращат снимки, които не подлежат на сканиране и могат да съдържат произволен текст, недостъпен за текущите спам филтри. Към началото на 2006 година този тип спам представлява 30% от целия спам.
В отговор компаниите, разбработващи спам филтри започват да прилагат OCR (Optical Character Recognition) техники, за да разчитат текста в изображенията, за да могат след това да го прекарат през стандартните текстови филтри. Спамерите започват да замазват и маскират текста в изображенията, така че да затруднят максимално филтрите.
Междувременно количеството спам с изображения се увеличава и достига 40% през октомври, за да стигне до 60% през декември 2006.
При положение, че през декември над 90% от всички изпратени e-mail-и в света са били спам, а спам мейл с картинка е около 3-4 пъти по-голям от текстов такъв, можете да си представите колко повече пари се дават за оборудване, което да обслужва всичкия този боклук.
Каква е причината ситуацията да продължава да е игра на гоненица между спамерите и анти-спам компаниите?
1. Има хора, които са готови да плащат, за да бъдат разпространени техните съобщения чрез спам.
2. Има хора, които отварят спам писмата и ги четат и отговарят... Доста от тях в последствие загубват пари (в полза на спамера или човека зад него).
3. Няма въведена масова сигурна идентификация на източника на имейл съобщенията. Всеки може да фалшифицира имейл адрес, а ползването на мрежи от компютъри-зомбита в комбинация с ленивостта, с която властите в някои страни преследват спамерите прави задачата по хващането им непосилна.
Обсъждат се редица методи за атака на "икономиката на спама", както някои я наричат, но засега няма консенсус, нито "перфектно" решение. Повечето от тях или са с твърде съмнетелен резултат, или твърде скъпи за въвеждане.
Интересни четива за любопитните:
Предвиждане и обяснение на неуспеха на предложените до момента методи за спиране на спама (още през 2004)
SPF и DomainKeys срещу спама
SIDF автентикация на e-mail съобщенията
* да, има си закони срещу спама в много страни
Причината? Според Ник Кели от McAfee - задобряването на технологиите за филтриране на спам. Филтриращите технологии до началото на 2005 са предназначени да се борят предимно срещу спам в текстов вид и по този начин да пречат на спамерите да доставят своите писма.
Следва еволюцията на спам писмата - спамерите почват да изпращат снимки, които не подлежат на сканиране и могат да съдържат произволен текст, недостъпен за текущите спам филтри. Към началото на 2006 година този тип спам представлява 30% от целия спам.
В отговор компаниите, разбработващи спам филтри започват да прилагат OCR (Optical Character Recognition) техники, за да разчитат текста в изображенията, за да могат след това да го прекарат през стандартните текстови филтри. Спамерите започват да замазват и маскират текста в изображенията, така че да затруднят максимално филтрите.
Междувременно количеството спам с изображения се увеличава и достига 40% през октомври, за да стигне до 60% през декември 2006.
При положение, че през декември над 90% от всички изпратени e-mail-и в света са били спам, а спам мейл с картинка е около 3-4 пъти по-голям от текстов такъв, можете да си представите колко повече пари се дават за оборудване, което да обслужва всичкия този боклук.
Каква е причината ситуацията да продължава да е игра на гоненица между спамерите и анти-спам компаниите?
1. Има хора, които са готови да плащат, за да бъдат разпространени техните съобщения чрез спам.
2. Има хора, които отварят спам писмата и ги четат и отговарят... Доста от тях в последствие загубват пари (в полза на спамера или човека зад него).
3. Няма въведена масова сигурна идентификация на източника на имейл съобщенията. Всеки може да фалшифицира имейл адрес, а ползването на мрежи от компютъри-зомбита в комбинация с ленивостта, с която властите в някои страни преследват спамерите прави задачата по хващането им непосилна.
Обсъждат се редица методи за атака на "икономиката на спама", както някои я наричат, но засега няма консенсус, нито "перфектно" решение. Повечето от тях или са с твърде съмнетелен резултат, или твърде скъпи за въвеждане.
Интересни четива за любопитните:
Предвиждане и обяснение на неуспеха на предложените до момента методи за спиране на спама (още през 2004)
SPF и DomainKeys срещу спама
SIDF автентикация на e-mail съобщенията
* да, има си закони срещу спама в много страни
„Пиратите” разпространяват зловреден код...
Скандално... не, скандален спам ;-)
Спам - от русия с любоф
Скандално... не, скандален спам ;-)
Спам - от русия с любоф
Следващ постинг
Предишен постинг
лесно можеш да се предпазиш от такъв вид спам(ако си на абв)ако си огледаш настроиките против спам и забраниш подобни писма:)
цитирай За това вчера ми пратиха един мейл с Printscreen, който беше пратен в секция 'спам' ;>
А изображенията със спам текстове обикновенно са много не качествени, с цел да бъдат по-малки, което от своя страна ги прави трудно четими.
И обикновенния потребител си задава въпрос от рода на "Какво е това?" :]
цитирайА изображенията със спам текстове обикновенно са много не качествени, с цел да бъдат по-малки, което от своя страна ги прави трудно четими.
И обикновенния потребител си задава въпрос от рода на "Какво е това?" :]
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 1285
Блогрол
1. Моят личен блог
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator