Постинг
05.04.2007 13:15 -
Иво Лаков, Automedia.bg: "Интернет е много по-истинска медия"
Така започна първото ми интервю :-) Т.е. интервю, което взимам, а не което давам. Четейки доста чуждестранни сайтове и блогове не можеше да не ми направи впечатление колко интересни интервюта се публикуват в тях. В българските блогове не се виждат много такива, все още, но реших да експериментирам, като взема интервю от Иво Лаков, оперативен директор в Инвестор.БГ АД и мениджър на най-новия сайт в групата - Automedia.bg.
И така, Иво Лаков отговаря на моите въпроси за телевизията, интернет и автомобилите:
Най-интересният за мен въпрос е за прехода от телевизията към интернет? Кое те подтикна да го направиш?
Интеренет е много по-истинска медия. Има няколкостотин милиона сайта, имаш много по-голям избор и на практика - неограничени възможности. Телевизия има и в интернет, докато обратното не важи. Освен това телевизията е някак си натрапена. Сядаш пред телевизора и гледаш това, което някой друг е предвидил за теб, включително досадните рекламни паузи, които на всичкото отгоре вървят едновременно по националните канали. Докато в интернет няма такива ограничения и същевременно е много по-трудно е да задържиш вниманието на аудиторията.
Освен това на икономическия форум в Давос тази година беше очертана много ясно тенденцията за развитие на интернет в посока видео, а и с невъоръжено око се вижда какво се случва със сайтове като YouTube, така че за мен преходът не е особено голям.
Има и друг момент - съвсем нормално е човек да сменя заниманията си през определен период на време, иначе рискува да стане неефективен и да се изхаби. Аз отдавна съм интернет "юзър", така че приемам прехода с лекота и удоволствие.
Знаем, че си се занимавал с финансово-икономическа журналистика. Откъде се роди идеята за автомобилен сайт? Хоби, превърнато в професия?
Ако превърнеш хобито си в професия, рискуваш да го унищожиш. С мен се случи нещо подобно, защото вече не изпитвам удоволствие да чета автомобилни списания, тъй като всичко вътре вече е минало през една или друга форма през автомобилния сайт. Интернет медиите сме доста по-бързи от печатните. А иначе автомобилите са много приятна тема, особено за хора като мен, които се интересуват.
Засега финансово-икономческата журналистика не ми липсва особено, най-малкото защото в Аутомедия попадат и такива материали: икономически новини от автомобилната индустрия, финансови резултати на концерните, експанзии към пазари с по-евтина работна ръка и т.н. На практика, икономическа журналистика има и в автомобилите, макар и в "лайт" вариант.
Как оценяваш конкуренцията в сектора онлайн?
Конкуренцията е сериозна, има няколко сайта, които са направени много добре и се пишат сериозно, освен това са на пазара от доста време. Но точно състезателният принцип гарантира и по-доброто качество за читателите. Всъщност, ако прегледате сергиите за вестници, ще забележите огромния брой печатни издания по темата "Автомобили". Много от тях съществуват отдавна, появяват се и нови и всяко си има съответния пазарен дял и ниша, което е свидетелство за големия интерес към темите, свързани с автомобили. В интернет нещата не са по-различни, с тази разлика, че нашите издания са безплатни, а едно списание е на цена 3-5 лева. И новините идват много по-бързо. По важното е, че българският интернет потребител вече е много добре подготвен, знае какво иска и къде да го търси.
Виждаш ли нови перспективи пред сайта в лоното на Инвестор.БГ АД?
Естествено, че виждам перспективи. Инвестор БГ е компания със страхотни програмистки, дизайнерски и маркетингови ресурси, без които не може да има сериозен интернет проект. Аз не случайно коментирах по-горе, че аудиторията знае много добре какво иска, аматьорските години на интернет вече свършиха.
А какво можем да очакваме в близко бъдеще от Automedia.bg?
Идеята е да съберем вътре най-големия архив на модели и модификации: да могат да се гледат техническите данни за голям брой автомобили, а също и в перспектива да качваме видео материали собствено производство. Новините и актуалната информация също, разбира се, ще заемат централна позиция в сайта.
Благодаря на Иво Лаков за чудесното интервю :-)
И така, Иво Лаков отговаря на моите въпроси за телевизията, интернет и автомобилите:
Най-интересният за мен въпрос е за прехода от телевизията към интернет? Кое те подтикна да го направиш?
Интеренет е много по-истинска медия. Има няколкостотин милиона сайта, имаш много по-голям избор и на практика - неограничени възможности. Телевизия има и в интернет, докато обратното не важи. Освен това телевизията е някак си натрапена. Сядаш пред телевизора и гледаш това, което някой друг е предвидил за теб, включително досадните рекламни паузи, които на всичкото отгоре вървят едновременно по националните канали. Докато в интернет няма такива ограничения и същевременно е много по-трудно е да задържиш вниманието на аудиторията.
Освен това на икономическия форум в Давос тази година беше очертана много ясно тенденцията за развитие на интернет в посока видео, а и с невъоръжено око се вижда какво се случва със сайтове като YouTube, така че за мен преходът не е особено голям.
Има и друг момент - съвсем нормално е човек да сменя заниманията си през определен период на време, иначе рискува да стане неефективен и да се изхаби. Аз отдавна съм интернет "юзър", така че приемам прехода с лекота и удоволствие.
Знаем, че си се занимавал с финансово-икономическа журналистика. Откъде се роди идеята за автомобилен сайт? Хоби, превърнато в професия?
Ако превърнеш хобито си в професия, рискуваш да го унищожиш. С мен се случи нещо подобно, защото вече не изпитвам удоволствие да чета автомобилни списания, тъй като всичко вътре вече е минало през една или друга форма през автомобилния сайт. Интернет медиите сме доста по-бързи от печатните. А иначе автомобилите са много приятна тема, особено за хора като мен, които се интересуват.
Засега финансово-икономческата журналистика не ми липсва особено, най-малкото защото в Аутомедия попадат и такива материали: икономически новини от автомобилната индустрия, финансови резултати на концерните, експанзии към пазари с по-евтина работна ръка и т.н. На практика, икономическа журналистика има и в автомобилите, макар и в "лайт" вариант.
Как оценяваш конкуренцията в сектора онлайн?
Конкуренцията е сериозна, има няколко сайта, които са направени много добре и се пишат сериозно, освен това са на пазара от доста време. Но точно състезателният принцип гарантира и по-доброто качество за читателите. Всъщност, ако прегледате сергиите за вестници, ще забележите огромния брой печатни издания по темата "Автомобили". Много от тях съществуват отдавна, появяват се и нови и всяко си има съответния пазарен дял и ниша, което е свидетелство за големия интерес към темите, свързани с автомобили. В интернет нещата не са по-различни, с тази разлика, че нашите издания са безплатни, а едно списание е на цена 3-5 лева. И новините идват много по-бързо. По важното е, че българският интернет потребител вече е много добре подготвен, знае какво иска и къде да го търси.
Виждаш ли нови перспективи пред сайта в лоното на Инвестор.БГ АД?
Естествено, че виждам перспективи. Инвестор БГ е компания със страхотни програмистки, дизайнерски и маркетингови ресурси, без които не може да има сериозен интернет проект. Аз не случайно коментирах по-горе, че аудиторията знае много добре какво иска, аматьорските години на интернет вече свършиха.
А какво можем да очакваме в близко бъдеще от Automedia.bg?
Идеята е да съберем вътре най-големия архив на модели и модификации: да могат да се гледат техническите данни за голям брой автомобили, а също и в перспектива да качваме видео материали собствено производство. Новините и актуалната информация също, разбира се, ще заемат централна позиция в сайта.
Благодаря на Иво Лаков за чудесното интервю :-)
Как радио К2 ми развали съня.Тракийците ...
Четвъртък, 18 Март 2010, 23:22 ч. | Нови...
Андреа: Наскоро с Кубрат заснехме страхо...
Четвъртък, 18 Март 2010, 23:22 ч. | Нови...
Андреа: Наскоро с Кубрат заснехме страхо...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 1285
Блогрол
1. Моят личен блог
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator