Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.09.2008 16:47 - Google Chrome - най-накрая!
Автор: inet Категория: Технологии   
Прочетен: 3302 Коментари: 2 Гласове:
0



Последните 1.5-2 години четях не на едно и две места предположения за браузър, разработван от Google, като статиите варираха от "сигурни" информации до аргументи защо им е необходим на Google собствен уеб браузър и колко би им отнела разработката. Най-накрая браузъра дойде и то точно докато релаксирах на Елените (повече за това - по-късно в личния ми блог).

image Най-новото отроче на компанията се нарича Google Chrome и тук ще споделя накратко първите ми впечатления, включително защо за момента няма да премина към него.


Най-напред инсталацията - семпла и бърза, което вероятно устройва повечето потребители, но не и тези, които не ползват папката C:Documents and SettingsUSERNAMELocal SettingsApplication DataGoogleChromeApplication и въобще системния диск за да държат инсталираните програми. При втория ми опит да го инсталирам получих неинформативната "Грешка 4" -  вероятно защото Google Chrome работеше в момента.

Скорост на отваряне на страниците - като цяло се равнява на тази на Avant Browser и Firefox. При някои страници има наистина видима разлика - Chrome изпреварва и двата, но поне при тези, които тествах, това беше по-скоро изключение.

Рендиране на страниците - много добро, почти всички сайтове, които отворих, и които се отварят без проблеми в IE и Firefox се отваряха по същия начин и в Chrome. Изглежда поддръжката на стандартите е добра, но това тепърва предстои да се докаже.

Интерфейс - семпъл, но все пак приятен за окото и лесен за ползване. Не ми допадна особено шрифта (или може би само големината му?) в адресната лента и подсказките. Простее някак си... Очаквам до официалния рилийз на браузъра да се направи възможност за настройка на визуалните елементи, както и възможност да се слагат цели нови скинове.

Възможности за настройка - орязани, вероятно достатъчно за начинаещите потребители, но не и за напредналите. Като цяло доста беден на функции, липсват някои от основните, които ползвам ежедневно в Avant. За момента няма възможности за разширяване на функционалностите чрез допълнения, както става във Firefox. Това е първата основна причина Google Chrome да не може да ме спечели.

Въпреки, че възможността за търсене от address bar-а да се посочва като новост, в Avant, Firefox а вероятно и в други браузъри това е направено отдавна. След като в новата версия на Firefox - 3, адресната лента получи подсказки при въведжането, сходната функционалност в Google Chrome не може да ме впечатли толкова. За мен подсказките като цяло са неизползваема функция (твърде бавна за навигиране), но съм забелязал, че голяма част от потребителите ги ползват и вероятно ще са доволни от реализацията им в Chrome. Изпъкването с черно на домейна и поддомейна в адреса на сайтовете ми направи приятно впечатление в началото, в момента е по-скоро неутрално, защото често имам нужда да обърна внимание точно кой адрес съм отворил, а той е в сиво и това прави четенето му по-трудно.

Вторият голям минус, който категорично прави Google Chrome неизползваем, поне за моите нужди, са табовете. От една страна са реализирани не лошо - могат да се местят, да се изваждат в отделни прозорци, а също при забиване на отделен таб не забива целия браузър (не съм сигурен как се отразява създаването на нов процес за всеки таб по отношение на производителността като цяло - подлежи на тестване). От друга, поглеждайки в горния край на екрана си, мога да преброя отворени около 70 таба в Avant Browser, като това ми е стандартна ситуация. Отворени в Chrome тези табове са неизползваеми:

image

Освен това средно един таб заема 12-14 мб памет, докато цифрата е 6-8 за Avant, което в моя случай е от голямо значение.

В заключение на този опит за ревю: Google Chrome, все още в бета версия, се очертава като приятна и лека алтернатива за не особено претенциозните


Тагове:   най,   Google,   накрая,   Chrome,


Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - task manager
08.09.2008 14:08
На мен най-полезно и интересно ми се стори вграждането на един вид менаджер на задачите - можеш да убиеш един забил таб без да си рестартираш целия браузър.
цитирай
2. stamo - Табове
24.10.2008 15:23
Съгласен съм, че Google Chrome не е идеален, но все пак всеки си има приоритети. Мисля, че не са чак толкова много хората, които отварят 70 таба наведнъж, но на всеки който ползва браузър с табове му се е случвало заради един от тях да се наложи да "убие" всички останали. Така че предпочитам табовете да гълтат малко повече РАМ, но да са независими един от друг. Според мен най-големият минус на GH е липсата на "Живи отметки" или поне интеграция с Google Reader, а най-големият му плюс е работата в режим "приложение". Горещо препоръчвам на всички ползващи GMail или Google Docs да си инсталират GH, да отворят пощата си и от менюто на GH да изберът "Създаване на преки пътища към приложението...".
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: inet
Категория: Технологии
Прочетен: 2029449
Постинги: 259
Коментари: 660
Гласове: 1285
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031