Постинг
13.02.2009 09:50 -
Google с нова екстра за справяне с дублирано съдържание
Автор: inet
Категория: Технологии
Прочетен: 4830 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 13.02.2009 10:07
Прочетен: 4830 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 13.02.2009 10:07
В блога на Google Webmaster Central днес има пуснатата статия за нова услуга за уебмастърите. Новата функционалност позволява на собствениците на сайтове да посочват кой е оригиналния (т.нар. каноничен, cannonical) URL на дадена страница. Услугата явно се поддържа и подкрепя и от Yahoo, които в същия ден пуснаха постинг в собствения си блог.
За какво всъщност става въпрос и защо е нужно? Много сайтове са така конструирани, че имат заложен един проблем в url структурата си - различни URL адреси показват на потребителя (и на търсачките) едно и също съдържание. В този случай търсачките се опитват да разберат кой URL адрес е каноничен, оригинален, и показват него в резултатите от търсене. Най-често това се определя от броя линкове, от типа линкове, от тежестта на страницата и др.
Справянето с дублираното съдържание е важна част от правенето на един сайт добър за индексиране от търсачките (SE friendly). Като цяло използваните досега техники включват изчистване на url адресите от излишни параметри и уеднаквяването на линкването вътре в сайта. Понякога се налага поставянето на редиректи и др. техники.
Благодарение на новия интерфейс за указване на каноничен адрес уебмастърите имат още един начин да се справят с проблема. Ако се ползва правилно, този метод може да разреши голяма част от каноничните проблеми на сайтовете. По думите на Google инженерите тази директива е "подсказка, която се взима предвид с голяма тежест". Аз не бих оставил добрата сайт структура настрана, но този метод със сигурност ще бъде от полза на сайтовете, които имат нужда и го приложат.
В поста за url canonicalization има отговори на редица интересни въпроси, свързани с новата функция. Със сигурност е добре да се запознаете с тях, преди да я приложите, за да уеднаквите url-ите си.
Ако искате да сте в крак с възможностите на SEO да докара трафик и клиенти за вашия сайт, посетете SEO конференцията, която организираме :-)
За какво всъщност става въпрос и защо е нужно? Много сайтове са така конструирани, че имат заложен един проблем в url структурата си - различни URL адреси показват на потребителя (и на търсачките) едно и също съдържание. В този случай търсачките се опитват да разберат кой URL адрес е каноничен, оригинален, и показват него в резултатите от търсене. Най-често това се определя от броя линкове, от типа линкове, от тежестта на страницата и др.
Справянето с дублираното съдържание е важна част от правенето на един сайт добър за индексиране от търсачките (SE friendly). Като цяло използваните досега техники включват изчистване на url адресите от излишни параметри и уеднаквяването на линкването вътре в сайта. Понякога се налага поставянето на редиректи и др. техники.
Благодарение на новия интерфейс за указване на каноничен адрес уебмастърите имат още един начин да се справят с проблема. Ако се ползва правилно, този метод може да разреши голяма част от каноничните проблеми на сайтовете. По думите на Google инженерите тази директива е "подсказка, която се взима предвид с голяма тежест". Аз не бих оставил добрата сайт структура настрана, но този метод със сигурност ще бъде от полза на сайтовете, които имат нужда и го приложат.
В поста за url canonicalization има отговори на редица интересни въпроси, свързани с новата функция. Със сигурност е добре да се запознаете с тях, преди да я приложите, за да уеднаквите url-ите си.
Ако искате да сте в крак с възможностите на SEO да докара трафик и клиенти за вашия сайт, посетете SEO конференцията, която организираме :-)
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 1285
Блогрол
1. Моят личен блог
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator