Постинг
27.06.2009 11:35 -
Кой ще спечели изборите според Google
Преди 7 месеца, когато кризата едва едва беше полъхнала в някои сектори на икономиката и по телевизията Станишев ни убеждаваше как кризата ще ни подмине направих един анализ на кризата по реални данни - търсения в Google за определени думи като "имоти" например. Оказа се, че данните доста добре отразяват положението на икономиката, както вече се убедиха и най-големите скептици по това време.
Днес реших да направя едно бързо Google проучване на електоралните нагласи за предстоящите парламентарни избори на 5 юли 2009-та година. На екраните отдолу се виждат графики на търсенията за имената на различните политически сили през последните 12 месеца и през последните 30 дни, съответно. Тъй като инструментът Google Trends сравнява само до 5 думи наведнъж, има по две графики за всеки период с ГЕРБ във всяка, за сравнение. (клик за пълен размер)
И на двете графики ясно се вижда неколкократното повишаване на търсенето около и в дните на изборите.
Въпреки, че се мерят търсения за дадени думи (търсене не означава, че симпатизираш на партията, може да е точно обратното), т.е. мери се популярността на дадената партия в най-общ смисъл, се вижда относително добра корелация с данните от социологическите проучвания и от изборите за европарламента отпреди 20 дни. Ако се вземе предвид грубото манипулирането на вота, упражнявано в големи мащаби от ДПС и това, че поне 1/3 от избирателите на БСП почти не ползват интернет, то графиките в общи линии отразяват резултатите от скорошния вот.
Изключение от това е единствено партия РЗС. Търсенията за нея са нищожни, дори и в последните 30 дни. Още по-малко са тези за Яне Янев, което води до три възможности.
1 - за Яне гласуват само хора, които са го видяли на билборд и по телевизията, но не ползват интернет. Например хората над 50-55 годишна възраст.
2 - Яне купува яко гласове (или някой му ги преотстъпва).
3 - Яне е магьосник :-)
Толкоз за изборите засега, очаквайте след малко сравнение на сайтовете и еготата на лидерите на политическите партии.
P.S. Ако някой се интересува още от имотите - да, положението се забатачва все повече с всеки изминал ден:
Днес реших да направя едно бързо Google проучване на електоралните нагласи за предстоящите парламентарни избори на 5 юли 2009-та година. На екраните отдолу се виждат графики на търсенията за имената на различните политически сили през последните 12 месеца и през последните 30 дни, съответно. Тъй като инструментът Google Trends сравнява само до 5 думи наведнъж, има по две графики за всеки период с ГЕРБ във всяка, за сравнение. (клик за пълен размер)
И на двете графики ясно се вижда неколкократното повишаване на търсенето около и в дните на изборите.
Въпреки, че се мерят търсения за дадени думи (търсене не означава, че симпатизираш на партията, може да е точно обратното), т.е. мери се популярността на дадената партия в най-общ смисъл, се вижда относително добра корелация с данните от социологическите проучвания и от изборите за европарламента отпреди 20 дни. Ако се вземе предвид грубото манипулирането на вота, упражнявано в големи мащаби от ДПС и това, че поне 1/3 от избирателите на БСП почти не ползват интернет, то графиките в общи линии отразяват резултатите от скорошния вот.
Изключение от това е единствено партия РЗС. Търсенията за нея са нищожни, дори и в последните 30 дни. Още по-малко са тези за Яне Янев, което води до три възможности.
1 - за Яне гласуват само хора, които са го видяли на билборд и по телевизията, но не ползват интернет. Например хората над 50-55 годишна възраст.
2 - Яне купува яко гласове (или някой му ги преотстъпва).
3 - Яне е магьосник :-)
Толкоз за изборите засега, очаквайте след малко сравнение на сайтовете и еготата на лидерите на политическите партии.
P.S. Ако някой се интересува още от имотите - да, положението се забатачва все повече с всеки изминал ден:
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 1285
Блогрол
1. Моят личен блог
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator