Постинг
28.10.2010 19:44 -
Facebook навсякъде = проблеми навсякъде
Все повече сайтове в последно време вграждат Facebook функционалности - like бутони, карета с facebook wall, логин чрез фейсбук име и парола и други. До какво води обаче това за сайтовете, които го правят и за техните потребители?
Причината, да се слагат такива карета е очевидна - facebook e вторият по популярност сайт в България и регистрирани в него по данни на самия сайт са почти 50% от потребителите на интернет у нас (и вероятно 80% от редовните потребители).
Съответно всяка вградена опция добавя социален елемент към сайта и ви дава възможност да разберете какво мислят вашите приятели за даден сайт или част от сайт, а също вие да споделите своето мнение за него.
Facebook логинът пък решава въпроса с многото регистрация (с далеч по-голяма перспектива от OpenID).
Проблемът е, че в повечето случаи начинът, по който се прави това води до бавно зареждане на сайтовете и до куриозни случаи като този:

Това е сайта на BTV, в момента гледам емисията на живо. Страницата се зареди, след което отново стана бяла за близо минута, докато отдолу loading bar-а показваше зареждане на някакъв facebook плъгин.
Същите проблеми, основно изразяващи се в значително забавени зареждане, засичам в сайтове като Snimka.bg, редица новинарски сайтове и блогове. На някои места - постоянно, на други - само от време на време, но с ясно идентифициран виновник - facebook.
Причината не е в интернет връзката ми, а във факта, че facebook няма адекватна инфраструктура, за да обслужва нарастващия брой заявки към сървърите си. Също така, за разлика от Google, за момента дейтацентровете му са концентрирани основно във САЩ, което прави всички заявки от други точки на света по-бавни.
Едва ли има нужда да обяснявам, че колкото по-бързо се зарежда един сайт, толкова по-добре за него. Не знам доколко още ще продължи да се разпространява facebook епидемията, но силно се надявам скоро да се вземат мерки както от страна на webmaster-ите, така и от страна на facebook, така че да не се връщаме принудително в 2000 година и dial-up-а...
Причината, да се слагат такива карета е очевидна - facebook e вторият по популярност сайт в България и регистрирани в него по данни на самия сайт са почти 50% от потребителите на интернет у нас (и вероятно 80% от редовните потребители).
Съответно всяка вградена опция добавя социален елемент към сайта и ви дава възможност да разберете какво мислят вашите приятели за даден сайт или част от сайт, а също вие да споделите своето мнение за него.
Facebook логинът пък решава въпроса с многото регистрация (с далеч по-голяма перспектива от OpenID).
Проблемът е, че в повечето случаи начинът, по който се прави това води до бавно зареждане на сайтовете и до куриозни случаи като този:

Това е сайта на BTV, в момента гледам емисията на живо. Страницата се зареди, след което отново стана бяла за близо минута, докато отдолу loading bar-а показваше зареждане на някакъв facebook плъгин.
Същите проблеми, основно изразяващи се в значително забавени зареждане, засичам в сайтове като Snimka.bg, редица новинарски сайтове и блогове. На някои места - постоянно, на други - само от време на време, но с ясно идентифициран виновник - facebook.
Причината не е в интернет връзката ми, а във факта, че facebook няма адекватна инфраструктура, за да обслужва нарастващия брой заявки към сървърите си. Също така, за разлика от Google, за момента дейтацентровете му са концентрирани основно във САЩ, което прави всички заявки от други точки на света по-бавни.
Едва ли има нужда да обяснявам, че колкото по-бързо се зарежда един сайт, толкова по-добре за него. Не знам доколко още ще продължи да се разпространява facebook епидемията, но силно се надявам скоро да се вземат мерки както от страна на webmaster-ите, така и от страна на facebook, така че да не се връщаме принудително в 2000 година и dial-up-а...
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 1285
Блогрол
1. Моят личен блог
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator
2. Уеб Фокус - оптимизация за търсачки, AdWords, уеб дизайн и уеб анализи
3. Сравнение на цени
4. Лейди Красита
5. Онлайн магазини
6. Самолетни билети
7. Тв Програма
8. Пожелания за Коледа и Нова Година
9. Пожелания за Свети Валентин
10. Онлайн речник
11. Съновник
12. Analytics Toolkit
13. Новини
14. Vestnicibg.com
15. Evtini-samoletni-bileti.net
16. Последни новини
17. Freedom.bg
18. Online Calculator