Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.11.2008 22:48 - Уеб семинар БГ сайт 2008
Автор: inet Категория: Технологии   
Прочетен: 4939 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 11.11.2008 13:39


Днес отделих почти цял ден на семинара BG site 2008 и тук ще нахвърлям няколко впечатления, бележки и коментари от събитието. За разлика от по-миналата година, когато събитието беше в два дни и го покрих в четири поста*, тази година е само един ден, при това непълен.

Пристигнах към 11 часа, добре позната ми от миналата година зала беше на 2/3 пълна и започваше презентацията на Superhosting.bg. Презентатор беше шефа на суперхостинг и като цяло презентацията покриваше някои неща, с които уебмастъра рядко се среща, но са ежедневие за хостинг компаниите. Бяха изтъкнати и предимствата на споделения модел. Като цяло добро представяне.

Втори беше Богомил Шопов, чиято презентация този път беше малко по-добре направена, но се опитваше наведнъж да говори за поне 3-4 неща, в резултат на което не беше добре разгледано нито едно :-) Нещата, които ми направиха впечатление бяха вярата в OpenID и бройката, изтъкната за онлайн магазините в България.

OpenID е една хубава, но за съжаление сложна и непривична за редовия потребител идея. Реализирана е вече в доста сайтове, но въпреки това не може да набере скорост. Мен самият преди половин година ми отне половин ден и 3-4 подробни постинга, за да обясня какво е това OpenID на потребителите в един форум.

Колкото до изявлението, че в бг уеб има само 50-ина онлайн магазина - намирам го за несериозно и за лишено от каквато и да е фактологическа основа. Само на мен са ми известни над 300 магазина, чийто URL адреси веднага мога да посоча. Пазарувал от около 20-ина от тях. Разбира се, има и неизвестен брой магазини, които не съм посещавал. В една публикация в друг блог, който поддържам, посочвам, че онлайн магазините са около 600, като тази цифра е подкрепена с статистика, макар и не 100% точна.

След Богомил думата в семинара на БГ сайт 2008 взе Лъчезара Георгиева от Dir.bg. Спокойно мога да кажа, че това беше най-трагичната презентация за деня. Имаше редица изцепки, редки бисери и пр.

Презентацията започна с един голям празен кръг и въпроса - "Знаете ли какво е това?". Разбира се, че това може да е всичко, от планетата Земя без континенти, до дългокосместа амеба. След разяснението, че това са всички български сайтове, последва логичния въпрос от публиката - "кръгла нула?" :-) В следващите слайдове ни беше посочена една голяма черна точка в средата на кръга, които били "premium" сайтовете, иначе казано сайтовете, в които си струвало да се рекламира и рекламата била най-добра.

Тук се роди и първия бисер, който звучеше приблизително така - "За някои хора сайтовете в другата част (неpremium) може да са интересни, но според мен са напълно ненужни". Както се разбра после, "нужните" (premium) сайтове се избират от Дир.бг. Наистина съжалявах в този момент, че нямам микрофон да запиша точните думи...

Презентацията скочи веднага в новата рекламна платформа на Дир - ДиректА и ни заби в контролния й панел, където в общи линии ни беше обяснено как се ползва. Защо и колко от хората наистина имаха нужда от презентация в подобни детайли... До края бяха пуснати още 1-2 по-малки бисерчета, включително по време на отговорите на въпросите от публиката. Само намесата на шефа на Дир - Владо Жеглов, спаси представянето им от пълен провал, поне в моите очи.

Жанет Найденова направи презентация за партизанския маркетинг, която мога да разкритикувам доста, но не ми се струва толкова интересна. Горица говори след нея за корпоративните блогове - тема, с която предобре съм запознат и то не от вчера, така че не можа да ми направи впечатление.

Венцислав Костов от httpool беше следващ. От него чух няколко интересни неща, макар че като цяло темата на презентацията ми беше ясна. Хубаво е, че натърти на няколко основни положения в рекламата, макар че не съм сигурен за колко от присъстващите беше необходимо това.

Момчил Миков от MediaDirection трябваше да говори за обратната връзка с потребителя, но вместо това аз поне видях една презентация пълна с различни статистики и факти, но без скелет и без ясна цел и послание. Той обаче единствен от лекторите спомена (супер, мега неизбежното, но интересно защо неспоменавано до момента) SEO, при това поне 2-3 пъти. Сподели една интересна статистика, че 67% от търсенията онлайн са предизвикани от офлайн медии. За мен би било доста интересно, ако мога да се запозная с методиката на изследването и доколко то е представително, тъй като цифрата без съмнение е за отбелязване.

Мартин Попов от MindShare беше следващ и изнесе една стегната и добре подготвена презентация, една от най-добрите за деня.

Ани Великанова от Mail.bg изнесе някои данни от кухнята на Mail.bg, но презентацията едва-едва излезе от рамките на реклама на сайта им. Просто данните, въпреки че показваха 1-2 интересни факти, все пак са ограничени до техния сайт и приложението им извън него е меко казано спорно.

Последен пред вече уморената публика излезе Александър Варов, който още преди деня на семинара ме беше озадачил със заглавието на секцията си - "Игра е тогава, когато никой не умира". Очаквах някакъв поглед върху рекламния пазар и някои по-генерални приказки за него. Вместо това бяха показани някои основни концепции, които според него са в основата на мрежата, няколко приказки за бъдещето и за научната фантастика. В една от малкоте препратки към българската действителност успя да спомене MSKey Group като черната овца на българския интернет във връзка с това, че на корпоративния им сайт поне от 2-3 години пише, че са най-голямата интернет група в България - нещо, което не е било и скоро едва ли ще стане вярно.

Толкоз от тазгодишния БГсайт. Организацията като цяло беше на ниво, с някои изключения като спирането на тока и микрофонията на моменти, но тези фактори едва ли зависят от организаторите от ABC Design и M3 Communications. А да, интересно се получи позиционирането на лекторите - повечето изнесоха презентациите си точно пред задника на един слон от рекламно пано (на mail.bg май) :-D Другата година сигурно пак ще съм там, все пак събитието е добро като цяло, но се надявам слона да е на друга рекламна позиция :-)

* Първо включване от Уеб семинар 06 - блоговетеВтора част на деня на ползваемостта - Уеб семинар 2006, Уеб семинар bgsite 2006 - ден втори и "Блоговете са най-силната медия"


EDIT: Появиха се и други отзиви от събитието, някои от участниците пък публикуваха презентациите си онлайн. Ето малко линкове:

Семинара през погледа на Богомил и през погледа на Огин

Организаторката Жюстин Томс за своето представяне и семинара

Мартин Попов  за семинара + презентацията му онлайн

Презентацията на Венци Костов - Импресия или клик

Презентацията на Момчил плюс коментар от Мартин Попов 


Тагове:   семинар,


Гласувай:
0
0



Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - Здравей
05.11.2008 19:04
Като цяло презентацията ми беше насочена , към рекламодателя.Скелет нямаше. С това започнах: " ще говоря за доста неща ,повърхностно". Това което дадох е гледната точка на един човек , който планира реклама в интернет като част от медия микса. Не съм "болен" на темата "интернет е всичко":-)
"iprospect" e source-a за инфото , за инфото което те интересува-ОФИЦИЛНО за 2008год.
Момчил Миков
цитирай
2. inet - Здравей Момчил
06.11.2008 11:23
Благодаря за пояснението и за посочения източник, ще го разгледам :-)
цитирай
3. анонимен - още интерсени неща
06.11.2008 21:34
Мога да ти посоча още интересни източници. Лошо е , че аз имам достъп до тях , като част от BBDO WorldWide
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: inet
Категория: Технологии
Прочетен: 1827726
Постинги: 259
Коментари: 660
Гласове: 1284
Календар
«  Април, 2021  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930